Łączna liczba wyświetleń

sobota, 23 kwietnia 2011

Utopia

Utopia
Aleksander Serwiński

rok 1896, Braunau am Inn

- Proszę pani! Proszę pani!
- Co się stało??
- Dziecko się utopiło…
- Ale kto?
- Mały Adolf…
- ??
- No ten od państwa Hitlerów.
- Och. Szkoda dzieciaka. Taki inteligentny, taki zdolny. Pewnie zostałby lekarzem albo prawnikiem… Widzisz moja droga, co nawet dobrej duszyczce grozi… Taka szkoda…

                                                                       ***

rok 2011. Warszawa

-Tu raport dla wiadomości. Stoję właśnie przed budynkiem głównym NATO, gdzie Rzeczpospolita Polska wraz ze Stanami Zjednoczonymi podejmują decyzje o przywróceniu autonomi Rosji. Jak wiemy, gdy w 1946 Stalin atakuje na Polskę, źle dowodzona i słabo uzbrojona armia czerwona, ponosi sromotne klęski. Następuje kontratak sił polsko-amerykańskich. ZSRR upada, a strefa wpływów biegnie wzdłuż rzeki Jenisej. Na razie, jak mówi prezydent Wieczorowicz, możliwe będzie przywrócenie okręgu Moskwy jako demokratycznego kraju. Stopniowo Rosja będzie otrzymywać dawne tereny, i powróci na mapy świata, jako wolny demokratyczny kraj. Dla wiadomości, Marek Dzięciołowski.

                                                                       ***

1962, gdzieś na Syberii.

Pan Józef siedział w rosyjskim ośrodku dla psychicznie chorych. Wiedział, że nic mu nie zostało. Kolejna nieudana próba ucieczki… Teraz tylko jedno wyjście pozostało słuszne. Komunizm odszedł z Rosji, władza uszła z moich rąk. Żona mnie opuściła, a dzieci uważają za świra. Może słusznie. Zaśmiał się. Śmiał się, gdy stawał na stołku, śmiał się, gdy już umierał. Taki właśnie był nasz wujaszek.

                                                                       ***

rok 2034. Warszawa.

- Kochanie, wróciłem!
- Przecież widzę.
- Nie uwierzysz, co usłyszałem.
- Nie, jeżeli mi nie powiesz…
- Otóż oficjalnie jesteśmy największym narodem świata. Przegoniliśmy Chiny. Języka polskiego uczy się na całym świecie. Jesteśmy światowym supermocarstwem!
- I, czemu tu się dziwić. Od kryzysu w USA przejęliśmy całą Rosję. Dolicz kolonie w Afryce i Madagaskar. Ten teren musiał być kiedyś zapełniony.
- Tak. Wątpię, czy nawet wielkie wydarzenie mogłoby to zmienić…

2 komentarze:

  1. A co by było gdyby mały Adolf naprawdę utonął? Albo jak byśmy żyli gdyby nie zniknął w 1945? [- bo tak szczerze, to osobiście nie wierzę w jego samobójstwo ;)]. W pewnej książce przeczytałam kiedyś, że podobnież w piekle twierdzili iż miał żyć 90 lat, a cała Europa miała być zjednoczoną Republiką Niemiecką, ale Lucyfer stwierdził, że to niezbyt ciekawe i sam się nim zajął. Kiedy to czytałam strasznie bawił mnie ten pomysł, jednak wizja bycia Niemką niebyła już tak zabawna.
    Wracając do mojej opinii to poza wspaniałym pomysłem ująłeś mnie upadkiem Rosji. Któż by teraz [albo w tamtych czasach] śmiał grozić potędze radzieckiej. Cóż ogólnie opowiadanie ma moją aprobatę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedny Hitlerek. Co by się naprawdę działo gdyby utonął. Nie było by wojen, nieszczęść oraz innych
    mordów. Dobrze kombinujesz Alex z tym lekarzem bo w końcu Hitler chciał zostać lekarzem ale żydzi go nie chcieli przyjąć dlatego się na nich później mścił.

    OdpowiedzUsuń